Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Meer bezoekers, leads of conversies voor jouw website? We optimaliseren je website voor betere posities in Google.

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Het optimaliseren van je site voor zoekmachines (SEO) is een van de belangrijkste aspecten van online marketing voor websites. Het verwijst naar het proces van het optimaliseren van een website, zodat deze hoger kan scoren in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs). Hoger scoren in de zoekmachine? Dit betekent dat meer mensen uw site zullen vinden op relevante zoekwoorden en je hierdoor dus meer verkeer krijgt op je website.

  • On- en Offpage
  • Linkbuilding
  • Technische SEO
  • Locale SEO
  • Copywriting
  • Migratie

Waarom zoekmachine optimalisatie:

1. Meer leads / omzet: Een van de belangrijkste voordelen van zoekmachine optimalisatie is dat het kan helpen het verkeer naar uw website te verhogen. Dit verhoogde verkeer kan leiden tot meer verkoop, omdat meer mensen zullen worden blootgesteld aan uw producten of diensten.

2. Aanwezig bij je doelgroep: Goede zoekmachine optimalisatie kan u ook helpen om uw doelgroep nauwkeuriger te bereiken. Dit betekent dat u uw marketing inspanningen kunt richten op die mensen die het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft.

3. Autoriteit in je branche: Door het verbeteren van hun zichtbaarheid en ranking door het gebruik van gerichte zoekwoorden en zinnen, kunnen bedrijven een hoger niveau van vertrouwen bij potentiële klanten.

Uitbesteden aan ons: hierom

Het optimaliseren van je website vraagt de nodige kennis en ervaring. Daarnaast is het belangrijk dat je de ontwikkelingen in de gaten houdt. Want wat gisteren werkte, werkt morgen misschien niet meer.

Daarom raden wij aan om dit uit te besteden aan ons. Het optimaliseren van websites en webshops is samen met het maken van websites de core business. Met onze kennis en ervaring zorgen wij ervoor dat uw website beter gevonden wordt, maar we garanderen geen posities in Google – dat kan namelijk niemand.

Kortom: goede zoekmachine optimalisatie kan leiden tot meer omzet, een goede investering dus!

  • Géén verborgen kosten
  • Transparant
  • Snelle communicatie

Gratis SEO scan?

Vraag de Gratis SEO scan aan en weet direct waar je aan toe bent. Zonder geneuzel, maar in makkelijke taal.

  • Betrouwbare resultaten
  • Deskundige kennis
  • Praktisch advies

[...] Nu een ruim half jaar verder en meerdere design opdrachten verder zijn we nog steeds uiterst tevreden over Robert zijn bereidwilligheid en meedenken. 5 sterren!

Eenvoudige werkwijze

Een goed begin is het halve werk, daarom werk ik met een duidelijke werkwijze en maken we een planning die aansluit op zowel jouw als mijn agenda.

1. Kennismaking & Audit
We bekijken je huidige site en bespreken waar de verbeterpunten liggen en hoe we het meeste uit jouw website kunnen halen.
2. Strategie & Nulmeting
Na de audit stellen we een stappenplan op a.d.h.v. een passende strategie. Vervolgens doen we nog een nulmeting om de verbeteringen tijdens het proces inzichtelijk te maken.
3. Optimalisatie & Rapportage
Naast alle werkzaamheden wordt er ook een maandelijks rapport opgesteld die we iedere maand samen doorlopen. Dit rapport helpt met het inzichtelijk maken van de werkzaamheden en de vooruitgang.

Wat kost SEO?

Naast veel geduld en tijd zijn er een aantal kosten verbonden aan zoekmachine optimalisatie. Veel deskundigen raden aan om met een ervaren SEO-specialist of -bureau te werken, omdat het proces complex en tijdrovend kan zijn. Maar, de potentiële beloningen van een succesvolle SEO-campagne maken de kosten de moeite waard voor veel bedrijven.

De kosten bestaan uit de aantal gewerkte uren van een seo-specialist. De grootte van je website, de concurrentie in je branche en het aantal gerichte zoekwoorden, zullen allemaal een rol spelen bij het bepalen van de kosten. Daarnaast zijn er ook kosten voor bijvoorbeeld linkbuilding, denk aan blogplaatsingen, die direct worden door gefactureerd (zonder marge) aan jou.

 

De belangrijke pijlers voor SEO

Dit zijn dan ook de pijlers waar we mee aan de slag gaan. We kunnen namelijk wel beginnen met linkbuilden, maar als de site technisch en qua content niet goed in elkaar steekt krijgen we een slechter resultaat.

1. Technische Optimalisatie

2. Content optimalisatie (on-page)

3. Linkbuilding (off-page)

Zij gingen je voor

Zij gingen je voor

Bekijk recente cases

DeBezorgBox

Website ontwikkeling

FoxyBrownShop

Webshop realisatie

Jan Watersport

Website realisatie

FrisseVloer

Webshop, Branding

Auto Houtman

Website

Tour du Groningen

Website, Huisstijl
Scale Branding Adoop Professionele Websites

Scale Branding

Webshop

ZekerTrutten

Webshop realisatie
Robert Sietsma
Robert Sietsma

Klaar om online te scoren?

Samen bekijken we de mogelijkheden voor uw bedrijf op online gebied. Van Zoekmachine adverteren en optimalisatie tot een nieuwe website.